Oyunu Sev! Ne olursa olsun…

Yayınlandı: 27 Ekim 2011 / basketbol, futbol, iletişim
Etiketler:, , ,

Jordan markası NBA lock-out sürecine de gönderme yapan yeni reklâmını yayınladı. Markanın sponsoru olduğu ( daha doğrusu endorsement) NBA yıldızları Dwayne Wade, Chris Paul ve Carmelo Anthony’nin rol aldığı reklâmda oyuncular birçok farklı mekânda sıradan insanlar ile basketbol oynuyor. Basketbola olan açlıklarını gidermek için her yerde, herkesle ve herhangi bir zamanda basketbol oynayabilmek için tüm imkânlarını zorlayarak, oyunu sevmek için sadece NBA maçlarına ihtiyaç olmadığını vurguluyorlar.

Bu mesajı düşününce de insanın aklına ülkemizde şike sonrası oluşan kaos ortamı geliyor.

-Kısa vadeli gelir kaygısına düşen yayıncı kuruluş ve federasyonun ne pahasına olursa olsun ligi oynatma inadı (oyunu seven insan kalmamasını bile göze alarak),

-sponsorluğun ne demek olduğunu bilmediklerinden krizin sonuçlarını öngöremeyen markaların, sponsorluklarını geri çekme tehditleri,

-sporu sevmenin sadece kazanmak olduğunu pompalayan spor medyasının, olur da birgün geri gelirler korkusuyla sporu kirletenler üzerine gitme korkusu falân filân…

Benim de Türkiye’de spora yatırım yapan kulüp ve şirketlere önerilerim var. Onlar da reklâmlar yayınlasın ama başrôlde kulüp, federasyon başkanları ve medya patronları oynasın. Tabi bu da yeterli olmaz, ekran karşısına da kendi egolarını ve spor dışı işlerindeki müşterilerini oturtalım.

Gerçek spor severlerin bu sistemi değiştirmeye niyetleri varsa ayağa kalkma ve sözüm ona yönetimlere “Kendiniz çalın kendiniz oynayın, bizi de bize bırakın!” deme vaktidir bence artık. Oyunu seven yoksa, ekonomik değer, endüstri, bilmem ne de yok. Bunu anlayın ve anlatın artık…

Yorum bırakın